sobota, 2 kwietnia 2016

Chleb smażony z jajkiem

Dziś zaproponuję Wam potrawę bardzo smaczną, ale jednocześnie bardzo oszczędną, bo wykorzystującą czerstwy chleb, który większość z nas po prostu wyrzuca. Oczywiście w moim wydaniu to jest chleb pełnoziarnisty, z dużą zawartością błonnika, itp. ...taki chleb dobrej jakości, który zostawiony na kilka dni w chlebaku nigdy nie pleśnieje, ale jedynie schnie.

Tak się też stało po kilkudniowym wyjeździe z zostawionym w domu chlebem, ale po co, coś tak dobrego ma się marnować?


Rozbiłem i rozklepałem jajko... lubię takie od kur z wolnego wybiegu ze względów "filozoficznych".


Czerstwy chleb wrzucam do jajka i staram się, aby był ze wszystkich stron dobrze "zamoczony".


Następnie smażenie na ciemnozłoty kolor...


...i w końcu degustacja.

Niewątpliwą zaletą, oprócz oszczędności, jest tu fakt, że taki chleb za bardzo nie nasiąka tłuszczem, z zewnątrz jest podpieczony, w środku miękki i pachnący.

Zrobiłem Ci smaka? Jeśli masz w kuchni taki co najmniej 2-3 dniowy chleb - koniecznie spróbuj tego prostego, ale jednocześnie genialnego przepisu.

Smacznego!


2 komentarze:

  1. Mmmm, pycha, ja uwielbiam jeszcze taki chleb zamaczać w mleku przed smażeniem i podawać z miodem, poezja, polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak przeglądam te przepisy i muszę powiedzieć, że sporo smażonego. Tak się składa, że ostatnio (nota bene po grillu) trafiłem do lekarza i dostałem kategoryczny zakaz smażenia czegokolwiek. Taka ciekawostka - jeżeli jajko to tylko na miękko.

    A ogólnie to świetny blog, kibicuję i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń