wtorek, 23 lutego 2016

Falafelki z paczki. Przygotowanie od A do Z

Dzisiaj postanowiłem wypróbować falafel z paczki kupionej w sklepie ze zdrową żywnością. Oczywiście, na ogół lepiej jest potrawę przyrządzić od podstaw, zupełnie samemu, ale wychodzę z założenia, że czasem, szczególnie w przypadku mniej znanych potraw, można spróbować gotowca. 

Skład wyglądał zachęcająco - sproszkowana ciecierzyca, czosnek, kmin rzymski, przyprawy... dlaczego nie?



Całość zalałem szklanką wrzącej wody i odstawiłem na około 20 minut.



Po 20 minutach zacząłem formować kotleciki, mimo, że oryginalny przepis tego nie przewiduje, obtoczyłem je w bułce tartek - w ten sposób mniej się kleiły.


Podobnie z resztą przyrządzałem polski wariant falafelków, czyli...

Kotlety mielone z ciecierzycy

...o których pisałem Wam całkiem niedawno, bez dodatków egzotycznych przypraw i czosnku. Większość moich domowników nie lubi smaków śródziemnomorskich (oliwy, anchois, południowych serów, oliwek, owoców morza) - jestem jedynym amatorem smaków południa w okolicy, więc na ogół preferuję przyprawianie potraw dla domowników na styl polski.



Smażenie na oleju rzepakowym. Uważam, że to w naszych polskich warunkach lepsze rozwiązanie niż olej z oliwek. Trudno o dobrą rafinowaną oliwę zaś extra virgin nie nadaje się do tak długiego smażenia.

Polecam wpis: Jaki tłuszcz do smażenia?



Gotowe złociste, ciepłe falafelki na talerzu. Palce lizać!


4 komentarze:

  1. Jadłam falafel na wakacjach i był dobry, ale nie było w bułce tartej. Czy wiesz, że gotowe kotleciki falafel można kupić w Piotrze i Pawle? Leżą w tej samej lodówce co sushi i wystarczy jedynie odgrzać. Spóbuj, polecam.

    Anka

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście spróbowałbym pół-gotowca. To znaczy puszka ciecierzycy (odsączyć i zblendować) i mieszanka przypraw kebab.
    Do proszków mam ograniczone zaufanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, naprawę przygotowanie świeżej ciecierzycy jest tak łatwe, że widzę dość ograniczony sens brania z puszki. Chyba, że ci się śpieszy.

      Cieciorka z worka to kosz już od ok. 3 zł za paczkę, zależy od promocji ;-) a z puszki? ;-)

      Usuń
    2. Tesco Ciecierzyca w zalewie 400 g 2,19 zł(9,12 zł/kg)
      A ile płacisz za luz?

      Usuń