sobota, 13 lutego 2016

Wegetariański hot-dog z pieczywem pełnoziarnistym

Zapraszam dziś na mój przepis na wegetariański hot-dog. Inspiracją był dla mnie niedawno wprowadzony hot-dog z pieczywem pełnoziarnistym na jednej ze znanych stacji benzynowych, ale tenże jest bazowany na parówce "mięsnej". Dużo można by pisać o parówkach klasycznych, ich wątpliwym składzie, dodatkach i wrażeniach żołądkowych po spożyciu (ja niestety często miewam po nich zgagę), dlatego po prostu przepis oparłem na pewnej znanej parówce sojowej, która mi się w domu bardziej "sprawdza".

Wegetarianie czytający mojego bloga będą przeszczęśliwi, a i moi drodzy mięsożercy nie pogardzą czymś, co prawidłowo przyrządzone, szczególnie z dodatkiem typowych supersmakowych hot-dogowych sosów smakuje o ile nie przyzwoicie, to po prostu dobrze.

Parówkę wegetariańską odarłem z folii i porządnie wygotowałem. Długo gotowana jest bardziej po prostu smaczna. Jedyną wadą parówki wegetariańskiej jest jej znacznie wyższa cena niż tej klasycznej, ale bez przesady - nie jest ona "zaporowa" - około 7 zł za 4 kiełbaski można przeżyć.

Tostera z odpowiednią wkładką, tak jak to robią na stacji benzynowej, nie mam, więc tym razem podgrzałem pieczywo na ceramicznej patelni, którą widzicie na zdjęciu, tak aby się zarumieniło i było bardziej "chrupkie" (niech Wam do głowy nie przyjdzie podgrzewać w mikrofalówce, bo smak i konsystencja pieczywa będzie podła!!!)

Jak wspomniałem, lubię hot-dogowe pieczywo w wersji razowej. Czuję się po tym bardziej pełny!

Teraz mała modyfikacja w porównaniu do oryginału, ale tak właśnie lubi jeść hot-dogi moja rodzina. Ser żółty tarty. Być może kolejnym razem zastosuję wędzone i tarte tofu.




Jak wspomniałem lubię dodać do takiego hot-doga sosy, tak jak podczas długiej podróży na stacji benzynowej, najlepiej pikantne.

Spróbujcie tego przepisu. Pieczywo razowe hot-dogowe  kupiłem w popularnym, tanim dyskoncie-markecie z sympatycznym robalem w nazwie na B, a te parówki sojowe dostaniecie w większości dużych marketów.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Nie mam przekonania do parówek sojowych. Wybieram tradycyjne, wieprzowe od lokalnego producenta "PIEKARSKI". Jak widnieje na wywieszonym w sklepach plakacie "w naszym zakładzie nie używa się MOM i MDOM" .
    Mam nadzieję, że to prawda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzenie spisu treści to podstawa. Dawno temu kupiłem parówki w markecie po 3.99/kg
      Po ugotowaniu zwiększyły objętość x2.
      Powąchałem, ugryzłem. I całość do kubła.
      Nie warto kupować parówek poniżej 10zł.

      Usuń
  2. Bułki do Hot-dogów robię z połbagietek i podpiekam w piekarniku.
    "Dedykowanych" nie ma co kupować, bo się sporo przepłaca.
    A robię zarówno w przedstawionej przez Autora wersji francuskiej, jak i amerykańskiej, przecięte wzdłuż i napakowane dodatkowo warzywkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za wskazówkę, następnym razem zrobię jak mówisz

      Usuń