niedziela, 14 lutego 2016

Ciecierzyca czyli cieciorka w mojej diecie

Ciecierzyca znana też jako cieciorka (alternatywna nazwa: groch włoski) to roślina znana z wielu właściwości zdrowotnych (duża zawartość błonnika jak na strączkowe), jednak przede wszystkim jest to roślina zastępująca mięso i jajka w diecie wegetariańskiej (znaczna zawartość cennego żelaza).

Cieciorka jest także polecana jako uzupełnienie diety w białko, jeśli masz alergię i nie możesz jeść nabiału koniecznie musisz rozważyć wprowadzenie ciecierzycy do diety.

Osobiście cenię cieciorkę za jej łagodny smak i uniwersalność zastosowań. Niedawno na blogu polecałem na przykład przepyszne...

Kotlety mielone z ciecierzycy




Jak jednak wstępnie przygotowuję ciecierzycę? Ziarna gotuję w lekko osolonej wodzie, dość długo, aż do miękkości. Następnie odsączam, studzę i porcjuję cieciorkę w wygodne pakunki do zamrażarki, w moim domu najczęściej bowiem jest spożywana jako przekąska do podgryzania, lub dodatek do potraw w "oryginalnej" postaci.

Oczywiście warto przygotować sobie odpowiednio dużą ilość do późniejszego wykorzystania.

Na zdjęciu widzicie taki rozmrożony pakiet. Można go przygotować do spożycia po prostu zalewając gorącą wodą i potem odsączając. Tak przygotowana ciecierzyca może być także ekspresową bazą lub dodatkiem do wielu innych innych potraw.

Smacznego!


3 komentarze:

  1. Jako przegryzka mnie nie przekonuje. Jednak jako baza do dania głównego jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak każdy groch jest wiatropędny. Dlatego niezbędne są przyprawy, które jeśli nawet ograniczą ich powstawanie. Do grochu WŁOSKIEGO najlepszy jest kmin. Oczywiście RZYMSKI.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja znalazłem przepis na przegryzkę która mnie zainteresowała. Ugotowaną cieciorkę jeszcze obsmażamy na klarowanym masełku z przyprawami lub karmelem. Przy okazji wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń